فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91690401021

با ما در تماس باشـید

تحول سقف شیبدار یا شیروانی به عنوان یک عنصر اصلی در ساختمان

زمان مطالعه4 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 33نویسنده : دسته بندی : شینگل
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

زیرساخت های عمومی و ساختمان ها نشان دهنده وضعیت اجتماعی و فرهنگی ملت ها هستند. در طول تاریخ، هر تمدن، به شیوه ای منحصر به فرد، فرهنگ خود را در معماری مدنی و “آثار عمومی” منعکس کرده است. اگر چه ما می توانیم با برخی فرهنگ ها ارتباط بیشتری با دیگران داشته باشیم، طراحان و سازندگان با بهترین و کارآمد ترین تکنولوژی قصد ارائه خدمات را دارند. حتی مصالح مصرفی که از انسانهای ابتدایی در بام(سقف مسطح و سقف شیبدار یا شیروانی) شناسایی شده بود، ترکیبی از عناصر بودند که نیاز اساسی آنها را برای ایجاد یک پناهگاه از محیط فیزیکی فراهم می کرد. با توجه به شکل سقف(سقف مسطح و سقف شیبدار یا شیروانی)  و به طور خاص به معنای پناه گاه، اولین روش حفاظت از خود و بعد از آن، یک تکنیک ساخت و ساز واقعی آغاز شد. این فن آوری از قرن نوزدهم به بعد بیشتر به پیشرفت تکنیک های سنتی بستگی داشت (همانطور که کتاب های ساختمانی از اواخر دهه 1800 نگارش گردیدند). علاوه بر این، همچنان فاصله زیادی با حل مسأله مسکن داشت، و ساختمانها اساسا یک نوع سیستم حفاظتی از محیط خشن بیرونی بودند، نه ویلاهای که مکانی شیک و راحت مانند ویلاهای امروزی. قلعه ها و ویلاهای  اشرافی و خانه های باستانی مراکز تاریخی اروپا و اسیا ، شواهد فراوانی از این واقعیت ها را ارائه می دهند: همه آنها “به طور رسمی” به عنوان معماری جذاب مطرح هستند، اما مطمئنا از نظر زندگی راحت نیستند. با ظهور عصر صنعتی و کشف مواد ساختمانی جدید، تکنیک ها و فن آوری های جدید شروع به ظهور نمود. این فن آوری های جدید تا حدی جایگزین مصالح و تکنیکهای سنتی گردید، اما عمدتا راه حل های تجربی بودند. آنها مشکلات سنتی را از طریق بهبود جزئیات و روش های ساختمانی حل کردند، اما چشم انداز گسترده ای از ساخت و ساز تکنولوژی را ایجاد نمی کردند. بیشتر آنها، اغلب اثرات غیر مستقیم و ناخوشایند را بر روی قابلیت زندگی دارند.

حتی در دوران مدرن بیشتر طراحی خانه ها و ویلاها  همچنان در مورد دکور داخلی است. سوال جامع فنی طبقه بندی مواد ساختمانی به تعدادی از مقررات مربوط می شود که از تجربه عملی بیشتر از آزمایش های علمی حاصل می شود. امروزه دستورالعمل ها، نمونه ها یا جداول هایی را پیدا می کنیم که به ما کمک می کند میزان مصرف انرژی را تعیین کنیم. آنچه که باقی می ماند انتخاب راه حل مناسب برای حفظ دمای مناسب خانه در طول تابستان، زمانیکه حرارت تولید شده در خارج گرم و محیط داخلی نیاز به نگه داشتن در دمای پایین تر است.

علاوه بر این، امروزه سازندگان و طراحان محیط داخلی را با استفاده از درب و پنجره های دوجداره و دیوارهای عایق پوشش می دهند. سقف(سقف مسطح و سقف شیبدار یا شیروانی) ، یکی دیگر از عناصر اصلی ساختمان است، که توجه حاشیه ای به آن میشود. در بخش هایی که دنبال می کنیم،  به منظور ارزیابی ویژگی های سقف(سقف مسطح و سقف شیبدار یا شیروانی)  و به منظور بهینه سازی عملکرد آن و ارائه بهترین و مناسب ترین سطح زندگی ،و بسته به شیوه ای که در لایه های سقف (سقف مسطح و سقف شیبدار یا شیروانی) اجرا می شود ما به طور خاص، عنصر “سقف” را بررسی می کنیم.

سقف ها (سقف مسطح و سقف شیبدار یا شیروانی) به دو دسته سرد و گرم طبقه بندی میشوند و این بسته به محل قرارگیری عایق حرارتی دارد. در صورتی که عایق حرارتی بر روی سقف طبقه زیرین زیر شیروانی نصب شود آنرا سرد می نامند به این خاطر که در این حالت اتاق زیر شیروانی عایق نبوده و نسبت به سایر قسمت های ساختمان سرد میباشد. در حالتی که عایق حرارتی در خود سقف شیبدار بکار رود اتاق زیر شیروانی نیز مانند سایر قسمت ها دمای مطلوبی داشته و در مصرف انرژی کاهش بیشتری مشاهده خواهد شد.

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول