فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91690401021

09120569287

جزئیات اجرای سقف

آبرو ( گاتر ) :

برای جمع آوری آب های ناشی از باران و برف و … از یک ورق گالوانیزه استفاده میشود. آب ها روی این سطح با هدایت پروفیل آب رو به سمت زمین هدایت و در مسیر خود قرار میگیرند. همچنین استفاده از آب رو باعث میشود که آب از خروجی آب رو خارج شود و از کل سیستم سقف خارج نشود. پروفیل آب رو که به آن گانر شیروانی نیز اطلاق میشود، در قسمت انتهایی سقف ساختمان قرار میگیرد و با شرایط ساختمان در انواع مختلفی طراحی و تولید میشود.

تخته های OSB :

عرشه بام می بایست صاف، خشک و کاملا مهار شده باشد. بام باید از تخته های با کیفیت از جنس plywood یا OSB3 ساخته شده باشد. ابعاد این تخته ها معمولا 122*244 سانتی متر بوده و در صورتی که فاصله چهار تراش های زیر آن مناسب انتخاب گردد، ضخامت 11 میلی متر آن برای ساخت عرشه مناسب است.

خروجی آبرو :

برای هدایت آب های جمع شده توسط آب رو، لوله ای فلزی گالوانیزه یا آلومینیومی تعبیه میشود که این آب ها را به سمت پایین منتقل کند و از سیستم سقف خارج کند.

فلاشینگ لبه :

در طول لبه پایین در کنار بام بایستی از فلاشینگ فلزی گالوانیزه یا آلمینیومی و یا ورق فلزی دارای رنگ ایوکسی الکترو استاتیکی استفاده نمود. ورق این فلاشینگ ها بگونه ای خم میگردد که حداقل 8 سانتی متر آن روی عرشه بام قرار گیرد. فاصله میخ کوبی فلاشینگ لبه و کنار بام 20 – 25 سانتی متر است. در هنگام نصب باید توجه نمود که زیر شینگلی عرشه بام، روی فلاشینگ لبه پایین بام و زیر فلاشینگ لبه کناری بام قرار گیرد.

آببندی دودکش :

برای جلوگیری از نشست غیر یکنواخت دودکش و بام و در نتیجه ایجاد خرابی در عایق کاری و نازک کاری ساختمان از ورق های گالوانیزه فلزی استفاده میشود. این ورق حداقل همپوشانی ۱۵ سانتی متری با دیواره دودکش و عرشه بام دارد و با میخکوبی و ماستیک قیری به روی عرشه ی بام محکم میگردد. پس از اجرای این ورق، عملیات تصب شینگل در اطراف این ورق انجام میگردد.

عایق بخاربند :

باید توجه داشت هنگام احداث سقف های ساخته شده با شینگل های آسفالتی در آب و هوای مرطوب و گرم، باید یک بخاربند بین شینگل ها و عرشه سقف نصب شود زیرا شینگل ها، آب تولید شده از تراکم رطوبت ناشی از خنک شدن هوا و باران را ذخیره میکنند، به عبارت دیگر به علت اختلاف ضریب انتقال حرارت بین شینگل و چوب، در بین پوشش شینگل و چوب تعریق به وجود می آید که مشکلاتی نظیر پوسیدن چوب و کاهش عمر متریال سقف شما را به همراه دارد. با استفاده از یک لایه بخاربند، مانع از حرکت بخار آب در داخل سیستم سقف شوید.

تهویه :

ضروری است که اجازه دهیم گرما و بخار آب به وجود آمده در سیستم سقف از طریق تهویه مناسب خارج گردد. بنابراین باید گردش آزاد هوا را از پایین ترین ارتفاع تا تاج بام و در حد فاصل عایق سقف و عرشه بام داشته باشیم.

زیرسازی چوبی با چوب نراد :

برای جلوگیری از لرزش و عدم پایداری عرشه سقف باید از چوب های نراد، با فاصله مناسب زیر تخته های عرشه استفاده نمود. ضمن رعایت فاصله 30*50 ، چوب های نراد باید به گونه ای نصب گردند که لبه تخته های پوشش حتما روی نرادهای کناری قرار بگیرد.

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول