فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مصالح مورد نیاز اجرای سقف شینگل

زمان مطالعه3 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 15نویسنده : دسته بندی : شینگل
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

انتخاب یکی از انواع شینگل موجود با توجه به رنگ و طرح مورد نظر شینگل می­تواند به روی شیب هر نوع سقفی از ۱1 درجه و20 درصد به بالا نصب گردد. مقدار شینگل مورد نیاز هر بام از اندازه گیری دقیق سطح – بام بدست می‌آید و پیشنهاد می‌گردد میزان تهیه شینگل ۱۰ درصد بیشتر از سطح واقعی بام باشد تا جبران دور ریز و پوشش جزییات خاص سقف را بنمايد.

زیر شینگلی(لایه آب بند)

در محیط‌هایی که دمای متوسط هوای زمستان زیر صفر درجه است و امکان یخ زدگی در روی لبه بام زیاد است و یا در سقف‌هایی که در معرض بادهای شدید قرار دارند و امکان نفوذ باران به زیر شینگل وجود دارد استفاده از زیر شینگلی سدی در برابر نفوذ رطوبت به عرشه بام ایجاد می‌نماید. همچنین در سقف‌های با شیب کم (11 درجه) استفاده از زیر شینگلی ضروری است این لایه از فایبر گلاس آغشته به قير مخصوص تولید میگردد.

تهیه ورق گالوانیزه برای خط‌القعرها

فلاشینگ لبه و کناره بام

به جهت ایجاد زیبایی و جلوگیری از نفوذ رطوبت به لبه و یا کناره‌ های بام همچنین کناره قطعات الحاقي بایستی از ورق فلزی مقاوم در برابر خوردگی مانند ورق گالوانیزه یا آلومینیوم و یا ورق فلزی که با رنگ اپوکسی پودری پوشش گردیده استفاده کرد. این ورق‌ها باید به شکل مناسب خم کاری شده و نصب گردد. ضخامت این ورق‌ها حداقل ۴۰ میلیمتر می‌باشد.

میخ

برای نصب شینگل از میخ گالوانیزه مخصوص استفاده میگردد. این میخ‌ها دارای طولی معادل 5/2 سانتیمتر بوده و سر این میخ‌ها دارای قطری نزدیک به 8 میلیمتر می‌باشد. در محل‌های که چند شینگل روی هم قرار میگیرند مانند تاج بام، از میخ‌های بلندتر تا 5/3 سانت استفاده میگردد. سر پهن این میخ‌ها از پارگی شینگل در زمان وزیدن باد شدید جلوگیری میکند.

ماستیک

    ماستیک قیری مخصوص که برای چسباندن لبه‌های نوار شینگل بکار می‌رود.

ونت ( هواکش)

بایستی در قسمت تاج و یا سطح بام از ولت استفاده کرد. استفاده از ونت سبب می‌گردد نمای زیر و روی پوشش بام یکسان بوده و همچنین رطوبت محبوس در زیر سقف خارج گردد. (بجز سقف‌های بتنی).

 در سقفهای با شیب معمول (۲۱- ۸۵ درجه) بایستی تمام سقف با یک لایه زیر شینگلی که دارای هم پوشانی افقی ۱۰ و عمودی ۱۵ سانتی متر می‌باشد پوشش گردیده و لبه پایین بام نیز با یک لایه زیر شینگلی خود چسب و یا شینگل استارت پوشش داده شود.

زیر شینگلی (لایه آب بند) خط‌القعر

خط‌القعرها ممکن است که بصورت باز، بسته و یا بافته شده با شینگل پوش داده شوند، فارغ از نحوه پوشش روی خط‌القعر آماده سازی زیر آن به روش زیر انجام میگیرد.

سطح خط‌القعر را با یک لایه زیر شینگلی خود چسب با عرض حداقل ۹۰ سانتی متر و در امتداد آن پوشش می‌دهیم.

در صورت نیاز می‌توان نوار‌های زیر شینگلی را با همپوشانی ۳۰ سانتی متر در امتداد هم نصب کرد. زیر شینگلی سطح عرشه بام را به گونه‌ای نصب میکنیم که روی زیر شینگلي خط‌القعر، حداقل ۱۵ سانتی متر همپوشانی داشته باشد.

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول