فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

پردازش آسان (برش، سوراخکاری و نصب)

زمان مطالعه6 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 8نویسنده : دسته بندی : او اس بی, شینگل
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

شینگل - سقف شیبدار - انواع قف شیبدار - قیمت سقف شیبدار - قیمت شینگل - انواع شینگل - طرح های شینگل سقف شیبدار - تایل - شینگل های مدرن - شینگل های جدید - رنگ بندی شینگل - بخاربند - شینگل سولار - شینگل خورشیدی - تایل سنگ ریزه ای - عایق های حرارتی - عایق بخاربند - شینگل های سقف شیبدار خورشیدی - سقف شیبدار - تگو سولار - تگولا - tegola -

تخته های OSB را می توان با استفاده از ابزارهای برقی دستی متداول اره و سوراخ کرد. برای برش سریع و دقیق، استفاده از ابزارهای برش رومیزی توصیه اکید می شود .

 

سوراخکاری باید با استفاده از مته های مخصوص چوب انجام شود .

OSB را می توان بر روی سازه زیرین با استفاده از انواع بست های مناسب چوب اعم از میخ، پیچ چوب و منگنه نصب کرد. به دلیل استحکام برشی بالای پهنه ها ناشی از توزیع خاص رشته های چوب، حتی می توان از بست ها در نزدیک لبه های تخته، بدون خطر شکستن یا جدا شدن استفاده کرد. برای نصب سریع، توصیه می کنیم از میخکوب بادی یا منگنه زن استفاده کنید. نصب با پیچ مخصوص چوب نیز امکان پذیر است اما از نظر زمانی چندان مقرون به صرفه نیست .

منگنه

  • از منگنه هایی با حداقل قطر 1.53 میلی متر، طول 50 میلی متر و عرض 11 میلی متر استفاده کنید .
  • منگنه ها را با شیب مناسب با حداقل زاویه  منگنه ها را با شیب مناسب با حداقل زاویه 30درجه در تخته و در سطح پهنه فرو کنید .
  • منگنه ها را در حداقل فاصله 30 میلی متر از یکدیگر وارد کنید .

میخ

  • از میخ های مارپیچ، حلقه ای یا شیار دار استفاده کنید. از میخ های نجاری بپرهیزید .
  • از میخ هایی با حداقل قطر 3میلی متر استفاده کنید .
  • حداقل طول میخ باید 2.5 برابر ضخامت تخته باشد اما نباید کمتر از 50 میلی متر باشد .

پیچ چوب

  • از پیچ های خودکار چوب گشاد سر استفاده کنید .
  • حداقل قطر پیچ ها باید 4.2 میلی متر باشد .
  • حداقل طول پیچ باید 2.5 برابر ضخامت تخته باشد اما نباید کمتر از 45 میلی متر باشد .

 دستورالعمل نصب تخته هایEGGER OSB

قرار دادن تخته ها بر روی تیرها

با توجه به جهت چیدمان خاص در مرکز و لایه های سطحی بریده های چوب، OSB دارای ویژگی خاصی شده  است :

افزایش توان و استحکام خمشی از این جمله است.

  • برای روکش کف و پشت بام روی تیرها، تخته ها باید با لبه های بلند خود در حول پایه ها و لبه های کوتاه آن بر روی تیرک ها نصب شوند .
  • باید از اتصال متقاطع پرهیز شود. برای دستیابی به این امر، پهنه ها باید حداقل با فاصله 40 سانتی متر از ردیف جانبی، به صورت یک در میان قرار داده شوند.
  • برای روکش دیوار، حداکثر استحکام زمانی حاصل می شود که پهنه ها به صورت عمودی نصب شوند.

 رنگ آمیزی

رشته های بلند و باریک چوب در لایه رویی به تخته ها << ظاهری مجلل >> می دهند و نمایی گرم و روستایی از چوب طبیعی را به سطح دیوار ها یا کفپوش ها هدیه می کند .

برای بهبود ظاهر و سطحی عاری از گرد و خاک، EGGER استفاده از پهنه های T&G ( دارای نری و مادگی ) پرداخت شده و نیز استعمال 3-2 لایه نازک بتونه قبل از رنگ آمیزی را توصیه می کند. رنگ و بتونه باید حاوی گلیسیرین و یا روغن های مصنوعی باشد ] رنگ روغن باشد [. باید از رنگ های ترکیبی با آب کاملاً اجتناب شود. بسته به جلوه و نمای مورد نظر، می توان از جلای روشن و نیز رنگی استفاده کرد .

 هنگام نصب پهنه های T&G ، لطفاً به موارد زیر توجه کنید:

  • برای بهبود استحکام کفپوش و جلوگیری از ترک خوردگی، تمامی لبه ها باید با PVAC کشسان دائمی یا چسب پلی یورتان با رده چسبندگی D3 یا D4، قبل از نصب چسب زده شوند .
  • سفت شدن چسب تحت فشار پرسی مستمر با استفاده موقتی از گوه یا کمربند در اطراف اتاق حدود 24 ساعت طول می کشد .

 چسب زنی

پلی یورتان کشسان دائمی یا چسب های سیلان دار مناسب هستند ( برای مثال برای اجرای کفپوش متحرک دولایه ) البته تخته های پرداخت شده برای چسب زدن مناسب تر هستند .

اگر با تخته های پرداخت نشده کار می کنید، لازم است قبل از استعمال ماده همبند، سطح آن را پرداخت کنید تا قدرت چسب افزایش یابد. در تمامی موارد، تخته های پایه باید صاف، محکم ، خشک، بدون چربی، خاک و گل باشند .

 پلاستر کردن

اگر پهنه های OSB برای روکش فضای روباز یک دیوار بیرونی استفاده می شود، می توان یک سیستم روکش عایق کاری گرمایی بیرونی ( ETICS ) را نیز برای افزایش کارآمدی کلی اتلاف گرما استعمال کرد .

برحسب قوانین فیزیک ساختمان، توصیه می کنیم از یک نمای پلاسترساخته شده از محصولات عایق با نفوذپذیری بخار ( پشم سنگ یا تخته فیبر چوبی عایق ) یا از نمای دیوارپوش چوبی دارای تهویه استفاده کنید .

 برای تخته های دارای نری و مادگی

  • بر خلاف تخته های با لبه صاف که در زمان نصب به درز انبساط نیاز دارند، در پهنه های T&G از قبل یک درز 1میلی متری در پروفیل لبه در نظر گرفته شده است .
  • استفاده از T&G OSB در نصب نه تنها سطحی کاملاً صاف ( که در صورت استفاده از کفپوش با لایه های صیقلی نازک یا برای روکش پشت بام با شینگل از اهمیت خاصی برخوردار است ) حاصل میشود  بلکه در صورت استفاده از این تخته ها، برای نگه داشتن لبه های بلند نیازی به نگه دارنده در محل تقاطع تخته ها نمی باشد و سطح همانند یک تخته یکپارچه عمل می کند .

 برای تخته ها دارای لبه صاف

  • بین تخته های کنار هم برای تمامی 4لبه هر تخته، حداقل 3 میلی متر درز انبساط در نظر بگیرند .
  • برای روکش دیوار یک درز با فاصله حداقل 25 میلی متر تا کف، در پایین هر پهنه در نظر بگیرند .
  • برای کفپوش های متحرک، باید یک درز تعادل 15میلی متری در اطراف اتاق، بین کفپوش و دیوارها در نظر گرفته شود .
  • در صورت استفاده از OSB برای نواحی بزرگتر از 10متر، باید یک درز انبساط کشسانی 15-10 میلی متری دائمی در هر جهت، در هر 10 متر در نظر گرفته شود .

مهم

  • هنگام ساخت دیوارهای بیرونی و پشت بام در سیستم های بسته
  • نفوذی ( روکش OSB در هر دو طرف چارچوب الوار ) یک عایق رطوبتی اضافه ( فویل پلاستیکی ) نیز در داخل نصب کنید و تمامی اتصالات OSB را از روکش داخل با درزگیر آب بندی کنید تا از جریان هوای مرطوب از طریق همرفت جلوگیری شود .

درزهای انبساطی

برای نصبی ایمن و بی دردسر، باید به لبه های پهنه های OSB اجازه داده شود در حین کار آزادانه باز و بسته شوند. عدم انجام این امر ممکن است باعث صدای لقی و جیرجیر ناشی از کاهش توان درونی بست ها شود .

حداقل 3 میلی متر        حداقل  25میلی متر

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول