فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91690401021

09120569287

آماده سازی بام برای نصب شینگل

زمان مطالعه3 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 23نویسنده : دسته بندی : شینگل
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

آماده سازی بام

عرشه بام

برای آماده سازی بام باید عرشه بام بایستی صاف، محکم، خشک و کاملاً مهار شده باشد.

برای آماده سازی بام عرشه بام بایستی از تخته‌های با کیفیت از جنس plywood یا OSB3 ساخته شود.

ابعاد این تخته‌ها معمولاً ۱۲۲­×­۲۴۴ سانتی متر بوده و در صورتی که فاصله چهار تراش‌های زیر آن مناسب انتخاب گردد، ضخامت ۱۱ میلی متر آن برای ساخت عرشه مناسب است.

در هنگام نصب تخته‌های عرشه بام رعایت درز انبساط ۳ میلی متر ضروری است برای جلو گیری از لرزش و عدم پایداری عرشه بایستی از شبکه چهار تراش، با فاصله مناسب زیر تخته‌های عرشه استفاده نمود.

در هنگام نصب چهار تراش بایستی دقت نمود که ضمن رعایت فاصله مناسب، چهار تراش‌ها به گونه‌ای نصب گردند که لبه‌های تخته‌های پوشش حتما روی چهار تراش‌های کناری قرار بگیرند.

در بام‌های که پوشش اصلی آن از جنس بتن و یا مصالح بنایی است، ابتدا بایستی یک شبکه فلزی از قوطی و یا نبشی و با فاصله مناسب از روی سقف ایجاد نمود و سپس با نصب چهار تراش روی قطعات فلزی بستر لازم برای نصب تخته OSB3 یا PLYWOOD آماده کرد. استحکام این شبکه فلزی بایستی قبل از شروع کار توسط کارشناس بررسی و تایید گردد.

سیستم تهویه

ضروری است که اجازه دهیم گرما و بخار آب به وجود آمده در سیستم سقف از طريق تهویه مناسب خارج گردد. بنابراین باید گردش آزاد هوا را از پایین ترین ارتفاع تا تاج بام و در حد فاصل عایق سقف و عرشه بام داشته باشیم. سطح لازم برای تهویه مناسب در سقف‌های با شیب 15-40 درجه ۳۳ سانتی متر مربع و برای شیب 41- 85 درجه ۱۶ سانتی متر مربع به ازای هر متر مربع سطح پوشش بام است. این سطح میتواند بطور یکنواخت بین تاج بام ولبه پایین بام توزیع گردد.

زیر شینگلی (لایه آب بند)

زیر شینگلی بایستی کاملاً صاف و بدون چروک روی عرشه نصب گردد. در هنگام نصب بایستی از حداقل میخ مورد نیاز برای نگهداری آن روی عرشه استفاده کرد.

در سقف های با شیب کم بایستی از زیر شینگلی خود چسب، با همپوشانی افقی ۱۰ و عمودی ۱۵ سانتیمتری و یا در لایه زیر شینگلی در تمام سطح بام استفاده کرد. در صورت استفاده از دو لایه زیر شینگلی، ابتدا یک لایه ۵۰ سانتی متری از زیر شینگلی آماده گردیده و با استفاده از ماستیک ابری، به روی عرشه بام و کاملاً به موازات لبه بام نصب می‌گردد. سپس لایه‌های بعد را با همپوشانی ۵۰ درصدی در جهت افقی و ۳۰ سانتی متر در جهت عمودی و به ترتیب از پایین ترین سطح تا تاج سقف نصب می‌گردد.

کلید واژه : شینگل ، شیروانی ، تعمیر و نگهداری سقف شیبدار ، آماده سازی بام

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول