فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91690401021

با ما در تماس باشـید

استفاده از شینگل در نمای ساختمان با طرح های زیبا و کاربردی

زمان مطالعه3 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 36نویسنده : دسته بندی : شینگل
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

طراحی نمای خارجی ساختمان کار دشواری است و نیازمند خلاقیت و مهارت کافی است. نمای بیرونی ساختمان می تواند ارزش مادی ساختمان را افزایش دهد و همچنین پیش زمینه ای از طراحی داخلی ساختمان را در ذهن بیننده ایجاد می کند.

زیبایی و جذابیت نمای خارجی ساختمان را می توان جزء جدا ناپذیر نما محسوب کرد زیرا نما ساختمان همواره توجه عموم را به سوی خود جلب می کند بنابراین بهتر است در طراحی نما ساختمان حساسیت لازم را به خرج دهید.

هر ساختمان را می توان جزء مهمی از فضای شهری محسوب کرد بنابراین زیبایی و یا زشت بودن نما ساختمان می تواند روی طراحی فضای شهری تاثیرگذار باشد.  برای طراحی نمای خارجی ساختمان از مصالح مختلف نظیر کامپوزیت و آجر و سنگ و سرامیک و شینگل و … استفاده می شود که هر کدام از این نماها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و انتخاب هر یک از این مصالح برای طراحی نمای بیرونی ساختمان به سلیقه شخصی شما و سبک طراحی مورد نظرتان بستگی دارد. امروزه اغلب افراد برای نمای منازل مسکونی و تجاری طرفدار سبک های مدرن هستند که این سبک ها زیبایی و جذابیت منحصر به فردی دارند و می توانند نمای ساختمان را به روز و جدیدتر نشان دهند. علاوه بر جنس مصالح به کار رفته در نمای ساختمان های چند طبقه ، رنگ نما بیرونی ساختمان نیز از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد اگر رنگ نما به شیوه ای اصولی انتخاب شود معایب موجود در نما کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

امروزه نمای کلاسیک برای ساختمان های چند طبقه کاربرد کمتری دارد با این حال این سبک طراحی دارای طرفداران بسیاری در ایران است. علاوه بر رنگ و جنس مصالح به کار رفته در طراحی نمای بیرونی ساختمان، نورپردازی نما یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه طراحان نما قرار بگیرد. طراحی نورپردازی مناسب برای نمای ساختمان باعث می شود تا در شب نما زنده و پویا تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان باید به گونه ای انجام شود که ابتدا نما مورد توجه قرار گیرد و سپس توجه افراد با نورپردازی نما جلب شود.شینگل عنصری زیبا است که در طراحی نمای خارجی ساختمان از زمان های گذشته تا به امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و باعث خلق نمایی متفاوت و ماندگار می شود.

ویژگی های مثبت شیمیایی و فیزیکی شینگل و تولید آسان و قیمت مناسب و همخوانی آن با معماری ایرانی ومقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی باعث شده است که امروزه در طراحی نمای خارجی بسیاری از ساختمان های مسکونی و تجاری از شینگل استفاده شود.

نمای ساختمان زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد و برای طراحی نمای ساختمانهای چند طبقه و ویلایی و آپارتمان ها می توان از ترکیب سنگ ، آجر و شینگل استفاده کرد.در این مطلب یک ایده برای طراحی نمای ساختمان را ملاحظه کردید، شما می توانید با الگوبرداری از سبک شینگل نماهای خارجی متفاوتی از نما را برای ساختمان خود طراحی کنید.

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول