فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91690401021

09120569287

نگهداری سقف شیبدار

زمان مطالعه5 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 22نویسنده : دسته بندی : شینگل
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

چرا نگهداری و مراقبت از سقف شیبدارشینگل مهم است؟

همه ما می دانیم که خودروهای ما به تعمیر و نگهداری منظم مانند تعویض روغن یا تعویض لاستیک نیاز دارند. اما آیا می دانستید سقف شیبدار شما نیز به تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟

اکثر مردم به بازرسی سالانه سقف شیبدار فکر نمی کنند. حقیقت این است که نگهداری و مراقبت سقف برای محافظت از سرمایه گذاری شما بسیار مهم است.

تعمیر و نگهداری سقف چیست، سقف چگونه نگهداری می شود و چرا اهمیت دارد. عواملی مانند اقدامات پیشگیرانه، به حداکثر رساندن عمر سقف شما و ایجاد آرامش خاطر هدف اصلی ما در این مقاله است.

نگهداری و مراقبت سقف شیبدار چیست؟

تعمیر و نگهداری سقف عبارت است از بررسی دوره ای تمام مناطق آسیب پذیر سقف که ممکن است مستعد بروز مشکل باشند. بسته به نوع سقف، اعم از مسکونی یا تجاری، بازرسی و برسی سالانه یا دو سال یک بار یا سه ماهه خواهد بود.

هنگامی که پیمانکار شما برای انجام تعمیرات سقف شیبدار شینگل می آید، موارد خاصی وجود دارد که آنها را فوراً بررسی می کند. در زیر لیستی از 5 مورد از متداول ترین روش هایی که پیمانکار برای بررسی سقف انجام میدهد آورده شده است:

1.چکمه های لوله(سیستم تهویه) را از نظر ترک و سایش چک کنید: چکمه های لوله ترک خورده شایع ترین دلیل نشتی سقف هستند. کاهش شدید دما در زمستان باعث میشود که واشر نئوپرن (لاستیک مصنوعی) در اطراف دریچه لوله کشی ایجاد ترک کند و فضایی برای نفوذ آب ایجاد می کند.

2. زباله‌ها را از سقف و ناودان‌ها حتی چوب و برگ افتاده شده روی سقف را بردارید: اگر زباله‌هایی مانند برگ‌ها و چوب‌ها روی سقف شما باقی بماند، می‌تواند سد ایجاد کند. این باعث می شود که آب از زیر شینگل برگشته و نشتی ایجاد کند. برگ‌های ناودان‌ها می‌توانند دهانه‌های پایینی را مسدود کرده یا جریان آب را کاهش دهند که می‌تواند باعث سرریز شدن ناودان‌ها و ایجاد رطوبت ناخواسته شود.

3.سقف را از نظر وجود سوراخ و نفوذ حیوانات بررسی کنید: اتاق زیر شیروانی در خانه شما خانه امن مناسبی برای بسیاری از حیوانات کوچک است. آنها می توانند با ایجاد نشتی، جویدن سیم کشی برق (که یکی از دلایل رایج آتش سوزی در خانه است) به خانه آسیب جدی وارد کنند. تشخیص زودهنگام کلید اصلی است.

4.تهویه هوا را از نظر عملکرد صحیح فن ها یا توربین ها بررسی کنید که مانعی در دریچه ها وجود نداشته باشد: اگر گرما وهوا از اتاق زیر شیروانی شما خارج نشود، چسب ها را در عرشه های چوبی سقف شل و حل میکند. این امر باعث جدا شدن لایه‌ها می‌شود که باعث تضعیف قابلیت نگه‌داشتن وزن و مقاومت در برابر ضربه ، باد و به طور کلی باعث کاهش طول عمر سقف میشود.

5.تمامی درزها را بررسی کنید: درزبندی برای ضد آب نگه‌داشتن و زنگ نزدن سر میخ‌ها ضروری است. همچنین برای ضد آب نگه داشتن و نشتی ندادن در دیوارهای آجری و دودکش ها ضروری است.

این 5 مورد مهم ترین کاری است که باید برای نگهداری سقف شینگل و حتی سایر سقفهای شیبدار انجام دهید تا از بیشترین طول عمر سقف خود بهره مند شوید.

چرا نگهداری سقف شیبدار مهم است؟

سرمایه گذاری در تعمیر و نگهداری سقف به سلامت طولانی مدت سقف شما کمک می کند. همان طور که گفته شد مهم است که حداقل یک بازرسی سالانه تعمیر و نگهداری داشته باشید.

وقتی یک بازرسی سالانه تعمیر و نگهداری انجام می‌دهید، عمر سقف شما به حداکثر می‌رسد و خیالتان راحت می‌شود.

نگهداری سقف از مشکلات بعدی جلوگیری می کند

مهمترین دلیل نگهداری سقف، اقدامات پیشگیرانه است. یک مسئله جزئی که دست نخورده باقی می ماند می تواند در عرض یک یا دو سال، شاید حتی شش ماه به یک مسئله بزرگ تبدیل شود.

به عنوان مثال، اگر شکافی در چکمه لوله ای پیدا شود، این یک تعمیر ساده و کم هزینه است. اما اگراقدام به تعمیر سقف نکنید می تواند به سقف شما آسیب های جدی برسد که هزینه تعمیر آن آسیب ها بسیار زیاد است.

اگر موجوداتی در اتاق زیر شیروانی خود داشته باشید نیز همینطور است. تلاش برای بیرون آوردن آنها یک چیز است، اما خطر زیستی که آنها پشت سر می گذارند بسیار گران است. هنگامی که سقف شما تعمیر و نگهداری می شود، یک پیمانکار می تواند مشکل را حل کند و از ورود مخلوقات به اتاق زیر شیروانی جلوگیری می کند یا کار را برای آنها آنقدر سخت می کند که خانه شما را رها می کنند.

با تعمیر و نگهداری سقف، می توانید بسیاری از مشکلات کوچکی که ممکن است بعدا به مشکلات بسیار بزرگ و گران قیمت تبدیل شوند را حل کنید .

نگهداری سقف عمر سقف شما را به حداکثر می رساند

بررسی سالانه عمر سقف شما را به حداکثر می رساند. هنگامی که برای اولین بار سقف آسفالت شینگل جدید خود را نصب می کنید، بسته به مواد، انتظار دارید حداقل 25 سال از آن استفاده کنید. تعمیر و نگهداری منظم تضمین می کند که شما به خواسته خود برسید.

اگر می خواهید طول عمر سقف خود را افزایش دهید، تعمیر و نگهداری بسیار مهم است.

نگهداری سقف به شما آرامش خاطر می دهد

چیزی که ما همیشه در مورد سرمایه گذاری پشت بام شما صحبت می کنیم، آرامش خاطر است. درست مانند سقفی که به درستی نصب شده است، تعمیر و نگهداری منظم سقف نیز همین امر را به شما می دهد.

پس از بازرسی تعمیر و نگهداری، خیالتان راحت است که می دانید همه چیز بررسی شده است، در این صورت تمام مشکلات سقف شما برطرف خواهد شد. و دفعه بعد که طوفان بزرگی شروع شد، می توانید آرامش خاطر داشته باشید که هیچ مشکلی پیش نمیاید.

جمع بندی

اهمیت نگهداری سقف را نمی توان نادیده گرفت. این یکی از راه های اصلی برای به حداکثر رساندن سرمایه گذاری روی سقف شما است. نگهداری از سقف شما رایگان نخواهد بود. اما شما نمی‌خواهید سرمایه‌گذاری‌تان خراب شود.پس برای جلوگیری از ضرر زیاد و پول اولیه خود برسی و تعمیر سقف را جدی بگیرید.

کلید واژه : شینگل ، شیروانی ، تعمیر و نگهداری سقف شیبدار

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول