فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91690401021

09120569287

سقف آسفالت شینگل چیست

زمان مطالعه5 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 23نویسنده : دسته بندی : شینگل
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

سقف آسفالت شینگل چیست؟ (مواد، طول عمر و موارد دیگر)

آیا برای یک سقف جدید آماده هستید؟ آیا در تلاش برای یافتن متریال سقف مناسب برای خود هستید؟ اگر چنین است، احتمالاً شینگ آسفالتی را برای سقف خود در نظر گرفته اید.

اما سقف آسفالت شینگل چیست؟ خوشبختانه ما اینجا هستیم تا آن را برای شما توضیح دهیم.

در پایان این مقاله با چیستی سقف آسفالتی، انواع روکش آسفالتی و 3 نکته ای که باید در مورد سقف های آسفالتی شینگل بدانید آشنا خواهید شد.

سقف آسفالت شینگل چیست؟

سقف آسفالت شینگل رایج ترین نوع سقفی است که امروزه در خانه ها می بینید. این یک سیستم سقف است که عمدتاً از زونا آسفالتی و سایر اجزای سقف آسفالت ساخته شده است.

از لحاظ بصری سه نوع شینگل آسفالتی وجود دارد: 3زبانه(تک لایه)، 3بعدی و لوکس.

شینگل آسفالتی 3 زبانه صاف هستند  و نام خود را از 3 زبانه روی هر قطعه شینگل گرفته است.

شینگلهای 3 بعدی یک الگوی تصادفی خوب به شما می دهند یا ظاهر یک سقف چوبی را شبیه سازی می کند.

شینگل های لوکس یا درجه یک در واقع بزرگتر از سایر شینگل های آسفالتی هستند و شبیه تخته سنگ ساخته شده اند.

در حالی که 3 زبانه(تک لایه) برای تسلط بر بازار استفاده می شد، شینگل های 3بعدی رایج ترین نوع نصب شده بر روی سقف ها هستند. شینگل های سبک لوکس به همان اندازه که ابعادی دارند به بازار عرضه می شوند، اما تقریباً دو تا سه برابر قیمت هستند.

این فقط یک نمای کلی از انواع شینگل آسفالتی است. برای تجزیه و تحلیل عمیق تر از شینگلهای مختلف آسفالتی، این مقاله را در مورد 3 نوع شینگ آسفالتی بخوانید.

3 نکته در مورد سقف آسفالت شینگل

شما به تازگی یاد گرفتید که سقف آسفالت شینگل چیست و سه نوع شینگل آسفالتی چیست. با این حال، هنوز چیزهای بیشتری وجود دارد که باید در مورد سقف های آسفالتی شینگل بدانید.

شما باید چیزهایی مانند سایر مواد سقف که آن را به یک سیستم سقف کامل تبدیل می کند، مدت زمان ماندگاری آن و موارد دیگر را بدانید. برای یادگیری 3 موردی که باید در مورد سقف آسفالت بدانید به خواندن ادامه دهید.

سایر مصالح سقفی که سقف آسفالت را تشکیل می دهند

سقف آسفالت چیزی بیش از رویه است که از خیابان می بینید. این ترکیبی از اجزا و مواد کلیدی مختلف سقف است تا اطمینان حاصل شود که خانه شما بدون نشتی باقی می ماند.

در حالی که رویه آسفالت بخش عمده ای از سقف آسفالت هستند، سایر مصالح سقف به همان اندازه مهم هستند.

مصالح و اجزای اصلی تشکیل دهنده سقف آسفالتی عبارتند از:

1.پوشش سقف

2.عرشه چوبی

3.لایه زیرین یا زیرشینگلی یابخاربند

4.لبه قطره ای

5.سپر یخ و آب

6.شینگل

7.تیزه

8.دریچه های سقف

9.چکمه های لوله

همه این مواد برای کمک به سقف شما مهم هستند که بهترین کار را انجام دهد، محافظت از شما و خانواده شما.

سقف آسفالت شینگل چقدر دوام می آورد

طول عمر پشت بام شما رابطه مستقسیم با طول عمر ساختمان شما دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، هر یک از سه نوع شینگل آسفالت دارای طول عمر مشخصی از طرف سازنده است.

شینگل 3 زبانه ای یا ساده 15 سال عمر می کند و در بین این سه نوع کوتاه ترین عمر را دارد.شینگل 3 ابعادی و لوکس هر دو عمری 30 ساله دارند، اما سبک لاکچری این امکان را دارد که در شرایط مناسب تا 30 سال و تا 50 سال پیش برود.

با وجود اینکه این اعداد توسط سازنده شینگل مشخص شده است، آیا سقف آسفالت واقعاً تا این اندازه عمر می کند؟

اگر سقف آسفالت شینگل به درستی نصب شده باشد و اتاق زیر شیروانی شما به اندازه کافی تهویه شود، تا حد امکان به طول عمر مشخص شده سازنده نزدیک می شود. این بدان معناست که شما باید حدود 80 تا 85 درصد از طول عمر یک سقف آسفالتی را انتظار داشته باشید.

به عنوان مثال، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 10 تا 12 سال از سقف شینگل 3 زبانه  یا تک لایه خود و 25 تا 28 سال از شینگل3بعدی خود استفاده کنید.

عوامل متعددی وجود دارد که بر طول عمر سقف شینگل شما تأثیر می گذارد.

نگهداری سقف می تواند طول عمرسقف آسفالتی را به حداکثر برساند

ماشین شما نیاز به تعویض روغن دارد تا آن را حفظ کند و به خوبی کار کند، همین امر در مورد سقف شما نیز صدق می کند. برای حفظ عملکرد کامل سقف آسفالت شینگل، مهم است که به طور دوره ای آن را بررسی کنید.

چه یک یا دو بار در سال، تعمیر و نگهداری منظم سقف تضمین می کند که بیشترین عمر را از سقف شینگل آسفالتی خود ببرید. هر گونه مشکلی را در شینگل سقف شما برطرف می کند و از نشتی های بعدی قبل از اینکه به خانه شما آسیب برساند جلوگیری می کند.

همچنین فرصتی برای پاکسازی سقف و ناودان ها از هرگونه زباله است. نشستن زباله های مرطوب روی سقف آسفالتی شما باعث کاهش طول عمر شینگل آسفالتی شما می شود. به همین دلیل، بسیار مهم است که با تعمیر و نگهداری سقف، سقف خود را در طول عمر خود روان نگه دارید.

کلید واژه : شینگل ، شیروانی ، تعمیر و نگهداری سقف شیبدار

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول