فن آوران عمران پاریز، تنها تولید کننده بخاربند با استفاده از تکنولوژی نانو و ذوب داغ مطابق با استاندارد CE اروپا

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91690401021

09120569287

ضرورت استفاده از بخاربند

زمان مطالعه4 دقیقه

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲تعداد بازدید : 21نویسنده : دسته بندی : بخاربند, عایق بخاربند
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

بخاربند ایزو فلکس جلوگیری کننده از رطوبت و ایجاد میعان  :

کنترل رطوبت می تواند در عملکرد هوابندی وعایق کاری و همچنین طول عمر ساختمان تاثیر بسزایی داشته باشد. کنترل رطوبت در ساختمان با شریط آب و هوایی منطقه و تهویه مناسب ارتباط مستقیم دارد.

عوامل موثر در تشکیل رطوبت:

  • از طریق جابجایی هوا:

حدود 95 % از رطوبت ساختمان مربوط به جابجایی رطوبت از طریق هوا است.انتقال رطوبت از طریق هوا به سرعت انجام می پذیرد،هوا به طور طبیعی از مناطق پر فشار به مناطق کم فشار از کوتاه ترین مسیر،همواره در حرکت می باشد، جهت کنترل رطوبت،شما می بایستی دائما” مسیر عبور هوا به داخل و خارج ساختمان را بررسی کنید .

  • انتشار از طریق مواد:

این انتقال به آهستگی صورت می پذیرد ، اغلب مصالح ساختمانی به آهستگی میزان رطوبت بالایی را انتقال میدهند اگر چه سرعت انتقال پائین است ولی هیچ گاه متوقف نمی شود،عایق ها جهت جلوگیری از این امر بسیار موثرند.

  • انتقال حرارت:

انتقال حرارت به وسیله تبخیر سطحی و نقطه شبنم جهت تشکیل رطوبت، بسیار موثر است.

عوامل ایجاد چگالش:

چگالش زمانی اتفاق می افتد که هوا توانایی لازم برای نگهداری بخار آب زیاد در هوای گرم را داشته باشد و به یکباره سرد شود.هنگامی که هوا به نقطه شبنم برسد،رطوبت اشباع شده در هوا در اولین برخورد با سطوح سرد،شروع به تقطیر می کند اگر این سطح بین حفره دیوار بیرونی و داخلی باشد ،بخاربند شروع به مرطوب شدن می کند.

چگونگی کنترل رطوبت:

از آنجائیکه رطوبت عمدتا” توسط جابجائی هوا انتقال می یابد،هوابندی ساختمان بسیار ضروری می باشد.شما همچنین می توانید با کنترل دما و رطوبت از خطر چگالش جلوگیری کنید.

نصب بخاربند ،انتقال حرارت را کاهش می دهد، بنابراین ریسک چگالش را هم پائین می آورد.در اغلب مناطق آب و هوایی، می توان از لایه بخاربند جهت کنترل گسترش رطوبت استفاده کرد.

ایجاد رطوبت در دیوارها:

این که شما فکر کنید نصب لایه بخاربند مهمترین مسئله برای کنترل رطوبت می باشد نادرست است، لایه بخاربند تنها انتشار رطوبت را به تاخیر می اندازد در حالیکه بیشترین رطوبتی که وارد دیوار می شود از طریق خاصیت مویرگی انتقال و از طریق هوا انتشار می یابد.

در اکثر مناطق آب و هوائی می بایست تمهیدات خاصی جهت این موضوع در نظر گرفته شود.یکی از این موارد انتخاب بخاربند سوپر از محصولات شرکت فن اوران عمران پاریز میباشد.

چگونگی کنترل رطوبت در دیوارها و سقفها :

1- جلوگیری از نشت هوا

2- استفاده از لایه بخاربند مناسب با توجه به منطقه آب و هوایی

3- کنترل انتقال حرارت

یکی از اهداف عایقکاری به تاخیر انداختن حرکت جریان هوای گرم از مکانی به مکان دیگر است به طوری که از خطر چگالش بر روی دیواره ها جلوگیری به عمل آورد.

دفتر استاندارد ملی ساخت و ساز آمریکا  توصیه های به استفاده از بخاربند در مناطق گرم و مناطق سرد دارد و اسفاده از بخاربند را یک مزیت خوب می داند که می تواند از مشکلات بعدی ناشی از چگالش جلوگیری به عمل آورد.حتی استفاده از کاغذ دیواری در مناطق گرم بسیار مفید است.

بارندگی نیز در صورت عدم رعایت موارد زیر سبب ایجاد مشکلاتی در ساختمان ها می گردد:

1- استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب.

2- عدم استفاده از فلاشینگ.

3- نصب و درزبندی نامناسب پنجره ها ،درب ها و صفحات پائین آنها.

4- نبود سیستم زهکشی مناسب در دیوارها و اطراف آن.

5- نبود سیرکولاسیون مناسب جهت گردش هوا.

مدیریت کنترل رطوبت در ساختمان:

تجمع رطوبت در داخل یک ساختمان می تواند موجب بروز مشکلاتی مانند ایجاد چکه های آب، یخ زدگی،تغئیر رنگ، تغییر شکل بدنه و دیوار ها وتکثیر قارچ و کپک شود.این مشکل از طریق حرکت بخار متراکم شده آب در هوا و برخورد با یک سطح سرد اتفاق می افتد.

سه راه اساسی برای به حداقل رساندن مشکلات بالقوه تراکم بخار آب در اتاق زیرشیروانی، کف و دیوارها وجود دارد:

الف- تهویه کافی برای انتقال بخار آب تولید شده در ساختمان.

ب- تهویه مناسب ساختمان به طوری که رطوبت گیری موثر در آن اتفاق بیافتد.

ج- استفاده از لایه بخاربند برای محدود کردن انتقال بخار آب از بیرون به داخل و از داخل به بیرون.

استراتژی های کنترل رطوبت

تهویه و گردش هوا به فضای باز،استراتژی کارآمدی برای کنترل رطوبت در اتاق زیرشیروانی و فضاهای زیرین است. در اغلب نقاط کشور، تهویه منفعل برای اتاق زیرشیروانی و زیرزمین بسیار مهم است، فن تهویه برای آشپزخانه، رخت شور خانه و حمام حتما” میبایستی نصب گردد. تمامی این طراحی ها برای حذف بخار آب از ساختارمصالح ساختمان می باشد به طوری که اشباع بخار آب در آن اتفاق نیافتد. لایه بخاربند، از حرکت بخار آب موجود در هوا ،جهت محدود کردن انتقال بخارات آب از مناطق گرم تر به سطوح سرد در دیوارها، سقف ها و مناطق زیرهمکف جلوگیری به عمل میآورد.

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول